Un Chien Andalou Türkçe Altyazı

Un Chien Andalou Türkçe Altyazı

Un Chien Andalou Türkçe Altyazı

7.7 / 10 Kısa, Fantastik, Korku 1962 Fransa 16 dak.

Un Chien Andalou, yönetmen Luis Buñuel ve Salvador Dali'nin işbirliğiyle hazırlanan klasik bir Avangart sürrealist filmi. Film, insanların film yapma şeklini değiştirdi.

100
Üye
Puanları

Yorumlar

25 YORUM
Yorum yapabilmek için üye olmalısın. Küfür, Hakaret, Spoiler veren yorumlar silinir/banlanır.
@Ziyaretçi 3 ay önce
SİNEMANIN NE OLDUĞUNU GÖRMEK AÇISINDAN O TARİHLER İÇİN ETKİLEYİCİ OLABİLİR AMA NORMALDE ÇOK BOŞ VE İZLEYİCİYE VEREBİLECEĞİ HERHANGİ BİR ŞEY OLMAYAN Bİ... [Devamını gör..]
SİNEMANIN NE OLDUĞUNU GÖRMEK AÇISINDAN O TARİHLER İÇİN ETKİLEYİCİ OLABİLİR AMA NORMALDE ÇOK BOŞ VE İZLEYİCİYE VEREBİLECEĞİ HERHANGİ BİR ŞEY OLMAYAN BİR FİLM.
00
@701429___Alize 2 yıl önce
Bundan saçması olamaz... Ama yinede bir kaç sahneSürprizbozan: Göster(özellikle bizim adamımızın gelecekteki halinin gelmesi ve onu uyarması
00
@1300284___ysmnural 2 yıl önce
Salvador Dali , Luis Bunuel sanatın 2 ayrı çılgını.. Bana göre sinemaya yön verenler onlardı
00
@guvensern 5 yıl önce
Bir Dali klasiği...Teşekkürler Luis Bunuel...
00
@hicrank 5 yıl önce
Bu kadar olağandışı bir şeyi böylesine olağan görebileceğiniz şey ancak bir rüya olabilir. Ya da sürrealizm :) İki rüya bir film. Her şey anlamsız mı?... [Devamını gör..]
Bu kadar olağandışı bir şeyi böylesine olağan görebileceğiniz şey ancak bir rüya olabilir. Ya da sürrealizm :) İki rüya bir film. Her şey anlamsız mı? Hayır. Bilinçaltında bulunacak anlamlar var. Freudcu bir gözlem lazım ama bu onların rüyası. İşte surrealizm bu. Bireysel gerçekler
00
@imamhanim 6 yıl önce
Anlamsız bir film. Zaten bildiğim kadarıyla anlamlı olsun diye de yapılmamış. Bir rüya bile başlıbaşına karmaşık ve çoğu zaman anlamsızken, iki rüyanı... [Devamını gör..]
Anlamsız bir film. Zaten bildiğim kadarıyla anlamlı olsun diye de yapılmamış. Bir rüya bile başlıbaşına karmaşık ve çoğu zaman anlamsızken, iki rüyanın birleşiminden anlam beklemek gereksiz olurdu zaten.
Film, fotooğraf karelerinin birleşimi gibi. Bozuk ve kesik.
Ben durumlar ve olaylar arasında bağlantı kuramadım açıkçası, kurabilen olursa helal olsun.
Tabii bir kaç tahmini ve zorlama çıkarsamam var ama dayanaksız. Mesela, adam kadına şehvet duymaya başladığında din adamlarını sürüklemesi ve papazın yüzündeki endişe.
Ama bu kadar.

Aşağıdaki yoruma sonuna kadar katılıyorum
"Dali kuyuya bir taş atmış, kırk akıllı çıkaramamış."
00
@Ziyaretçi 5 yıl önce
imamhanim siz sadece imamlik yapin lutfen surreal bi filme anlamsiz elestirisinde bulunmak gercekten inanilmaz
00
@Ziyaretçi 9 yıl önce
sinema tarihinin mihenk taşlrndan biri kendi zamanında milat
00
@Ziyaretçi 9 yıl önce
arkadaşlar, ben çok fazla beğendiğimi söyleyemeyeceğim ve beğenene de mani olamayacağım...
00
@mericdic 9 yıl önce
zamanında çığır açan bir kısa film olduğu aşikar ama benim beğenimi kazanmadı.
00
@708094___angenoir89 9 yıl önce
Buñuelin ünlü ressam Dali ile yazdığı kısa film film. Ayrıca Buñuelin ilk filmi olma özelliğini de taşıyor. Buñuel ve Dalinin gördüğü rüyalardan esinl... [Devamını gör..]
Buñuelin ünlü ressam Dali ile yazdığı kısa film film. Ayrıca Buñuelin ilk filmi olma özelliğini de taşıyor. Buñuel ve Dalinin gördüğü rüyalardan esinlenilerek yapılan sürrealist bir çalışma. Gerçeküstü olmasına rağmen, Buñuel filme üstgerçekçi demeyi tercih ediyormuş. Filmin masraflarını Buñuelin annesi karşılamış. Bu filmi birkaç kere daha izlemeyi düşünüyorum. Hiçbir amacı ve mantığı olmayan sahnelerin dışında (ki belki vardır bilemiyorum), çok orijinal simgelerin ve göndermelerin bulunduğu sahneler de mevcut. Sonunda beğensin ya da beğenmesin, sinemayı seven herkesin izlemesi gerek diye düşünüyorum.
00